Tuesday, August 24

I Have A Dream

Kita bernafas hari ini, untuk mengharapkan hari esok.

Semua orang ada impian, ada matlamat, ada harapan. Mungkin satu, dua, tiga atau berapa sekali pun, yang penting ada. Ada sesuatu yang di inginkan, sesuatu untuk dikejarkan. Sesuatu yang akan berada disitu dalam kita semakin menghampirinya. Boleh jadi dalam apa bentuk sekalipun. Dalam bentuk material ataupun spiritual, yang penting realistik, dan bila ianya memang sesuatu yang realistik, kita pasti mahu ianya jadi realiti.

Bila aku buat revisi balik, apa yang aku mahu, apa yang aku nak, apa matlamat aku, aku terkejut, (buat-buat terkejut). Banyak. Aku kena rujuk balik pada kata-kata Homer; "All my life I've had one dream, to achieve my many goals". Satu impian untuk melunaskan segala matlamat. Semua orang impikan yang macam itu kan?

Herm... Except for one. A goal which I shared with some one else. That, I don't want to achieve it. But sometimes I wish that I already accomplished it and then wonder what people will call me; "Master in Reformatting Brain??" Perhaps.

And I have a life to live.