Monday, August 16

(3) Puasa 1431

Rancangan masak memasak

Sejak aku belum bersunat, dari aku berpuasa 60 hari sebulan. 60 hari sebulan sebab aku kira double tiap-tiap hari. Setengah hari pagi dapat seringgit, setengah hari petang dapat lagi seringgit. Sampai la sekarang yang kadang-kadang tak perasan pun puasa, sedar-sedar dah raya. Rancangan masak memasak mesti ada dekat tv time-time bulan puasa ni dan selalunya mesti tayang waktu puncak kelaparan.

Tahun ni, masuk hari ke enam puasa, aku dah potong bawang sambil mata layan Rob Rainford dekat 703. Layan jugak tengok dia marinate babi. Sampai ketua chef dekat rumah aku bising, tangan ke lain, mata ke lain. Potong bawang tak sama tebal. Potong cili tak sama halus. Bagi ukuran dalam unit SI, gerenti selesai masalah.

Yang penting jari jemari aku masih lagi berfungsi macam biasa.