Saturday, November 27

Tragedi Oktober

Oktober dah lepas, macam-macam yang berlaku dekat aku dan juga Malaysia. Penuh dengan tragedi.

Tragedi 1

Dapat merasa untuk merafak sembah mengadap Tengku Mahkota. Acara yang penuh dengan unsur-unsur Iluminati jika pengkaji-pengkaji Iluminati menjalankan kajian. Kalau tak dikaji, dibuat perbandingan dan menimbulkan persoalan, tak ada siapa pun mempersoalkan tentang wujudnya unsur-unsur Iluminati dalam acara tersebut.

Tragedi 2
Bepuluh ribu peminat bola sepak tanah air berkumpul dalam stadium Shah Alam untuk menyaksikan dua kuasa merah bertembung. Red Warriors dengan Red Giants. Red Warriors yang menang dan dari bepuluh ribu manusia, hanya dua orang menemui ajal sesudah usai perlawanan. Aku percaya, kalau yang bertembung itu Red Giants dan juga Red Devils, stadium tetap akan penuh dan jumlah kematian mungkin sifar.

Tragedi 3
Kalau dalam tragedi dua melibat puluhan ribu manusia, tragedi tiga melibatkan hanya puluhan manusia, tapi berbeza dengan tragedi dua tadi, daripada puluhan yang terlibat, hampir separuh daripada mereka menemui ajal. Dan macam biasa, pemandu bas akan tetap dipersalahkan sama ada memandu terlalu laju atau memandu dalam keadaan mengantuk.

Tragedi 4
Aku dua kali dikejarkan ke wad kecemasan PPUM. Sakit apa, sampai sekarang tak dapat dipastikan lagi . Menurut Dr. May, doktor yang berasal dari Myanmar, aku mungkin mempunyai batu karang dalam pundi kencing. Kena buat Ultra Sound yang dijadualkan pada April nanti baru boleh dapat kepastian. Aku rasa menjelang April nanti, aku dah ada batu bata dalam pundi kencing aku.

Tragedi 5
Harga rokok naik lagi.

Tragedi 6
Aku bawak kawan jauh yang datang dari Johor makan di tengah Kuala Lumpur. My favourite place. Disebabkan hanya berempat, ambil meja yang paling kecil, tapi disebabkan menu yang terlampau banyak, meja jadi tak muat dan terpaksa habiskan menu yang ada atas meja terlebih dahulu sebelum datang menu-menu yang lain. Selesai makan, meja segera dibersihakan oleh Iera, gadis Indonesia yang pandai berbahasa Thailand. Yang tinggal hanya gelas-gelas minuman dan botol-botol air. Tak lama lepas tu, datang Hanis Zalikha bersama dua orang kawanya duduk di meja berdekatan dengan meja aku. Nasib baik aku dah selesai makan, perempuan cantik macam Hanis Zalikha sangat boleh membantutkan nafsu makan. Aku balik dengan sendawa besar malam tu.

Tragedi 7
Rooney buat hal nak keluar Manchester United.


Antara tragedi-tragedi yang aku ingat dan sempat aku draftkan sebelum berakhirnya Oktober.