Friday, November 26

Terpakai

Bila dia masuk je kereta, terus dia tanya dekat mana aku beli baju yang aku tengah pakai. Bila dia tengok aku tak respon, baru dia tanya khabar aku.

Aku suruh dia teka sendiri, dekat mana aku beli. Shopping complex dah macam rumah nombor dua, pejabat jatuh rumah nombor tiga dia. "ZARA, TopMan, Cotton On??". Aku gelengkan kepala. Tak ada yang betul. Dia terus tibai menibai entah apa-apa lagi nama kedai.

"Kalau I pakai t-shirt Ek Hadi mesti U cakap i beli kat uptown kan?" Aku tanya dia balik. 

"Memangla, I tau U memang tak mampu. Cakaplah cepat, U beli dekat mana baju ni."

"Kalau mampu pun, tak hingin aku beli tshirt Ac Mizal tuh." Aku masih tak nak menjawab pertanyaan dia, dekat mana aku beli kemeja kotak-kotak yang aku tengah pakai waktu tu.

"Ok, kalau tak nak cakap dekat mana U beli, bagitau berapa ringgit U beli" Nada dia seakan-akan mengalah.

"Dua puluh ringgit harga lepas diskaun". 

"Ha!!!! Baik bagitau sekarang jugak dekat mana U beli. Ke U tengah menipu ni sayang??

 Penuh dengan gertakan, amaran, dan juga godaan dalam cubaan dia untuk tahu dekat mana aku beli baju yang aku tengah pakai.
Tak sangka pulak aku, baju tu aku beli dekat bundle, harga dekat tag 25.90, lepas diskaun aku dapat 20 ringgit. Heheh... pembelian yang berbaloi aku rasa kalau sampai perempuan yang kaki shopping boleh samakan baju aku dengan brand-brand dalam shopping complex yang dah berbulan-bulan aku tak jejak. 
 Dan sampai sekarang dia masih lagi tak percaya yang baju tu aku beli dekat bundle dengan harga 20 ringgit.