Wednesday, July 21

Makan Besar.

Selesai buat pesanan, aku bakar rokok. Cuaca panas biarpun malam. Debu Kuala Lumpur masih berterbangan. Kereta-kereta "boy" sentiasa ada di kaki lima. Untuk mengambil dan menghantar "girls" mereka. "They are running a good business" bisik aku dalam hati. Selesai hembusan pertama, minuman aku, Kok Fa tiba. Bersama-sama dengan Diet Coke dia.

"Thank you aunty" balas aku, sambil memandang ke arah pelayan separuh umur yang sudah beruban itu. Sambil tersenyum "U tak mau beer ka??". Thank you aunty, tapi teh bunga sudah cukup la". "Ok ok". Dia senyum dan angguk sebelum pergi.

"U selalu ke makan kat sini??" tanya dia sambil dahi berkerut nak bukak tin Diet Coke. "Bak sini" balas aku pendek. Sesudah penuh gelas dia dengan diet coke, baru aku jawap. "Tak la selalu sangat, sebulan sekali pun susah. Dulu selalu la". "Makan kat situ???" dengan muncung bibirnya dihalakan ke arah meja yang dikellilingi perempuan muda berbangsa Cina. "They are damn hot" bisik aku dalam hati. "Tak pernah..." itu yang keluar dari mulut. Betul ape.

"Kerang bakar???"

Terkejut sekejap, gadis Thailand tiba-tiba menyuakan sebakul kerang bakar depan aku. Besar-besar jugak kerangnya kalau dibelek dari luar. Bulat-bulat. "Ya.... sawadikap". "Sawadikap, kang pung kapppp..." dengan tua tapak tangan disatukan dan dirapatkan ke dada. Dia tunduk sedikit sambil mengucapkanya. "

Aku capai sebiji/seekor/sebutir kerang tersebut. Panas. Sudah terbuka sedikit, tak susah nak keluarkan isinya. Tengah aku sibuk nak cungkil isi kerang tu, dia tanya, "Do you know that vagina just look a like kerang". "What?? I never know that. Tell me how". Isi kerang yang tadinya sudah hampir ke mulut aku, aku unjukkan depan dia. Dia ambil dan mula menerangkan. "See, this is the clitoris, here the labia menora, next to it labia majora and yada yada". "Tapi yang ni kering sangat, tak nampak sangat la," sambung dia lagi. Aku tersedak teh bunga. Aku order lagi setin dari aunty tadi. Dan terus gelengkan kepala menjawab pertanyaan yang sama sekali lagi dari aunt tadi.

"I think its the other way around" aku kata pada dia. "Pardon" kusyuk sangat dia pilih kerang yang tak berapa nak kering untuk dimakan. "I think kerang yang look a like vagina". "Doesnt mater, they look like a twin" sahut dia. Ok, hari ni aku dah berkenalan dengan kembar vagi... erkk kerang. Aku biar dia habiskan kerang tu. Putus selera, tak terlarat nak makan dengan membayangkan anatominya. "U tak nak ke??" tanya dia dengan lahapnya. "Nope, I kesian dekat vagina kalau i makan kembar dia".

Dan syukur....menu-menu yang lain pun sampai......