Tuesday, September 7

1431

Aku cuba untuk mengingat semula, dimana letaknya aku menjelang puasa 2-3 tahun lepas. Mengikut kira-kira, guna saja apa formula, pakai sempoa ataupun mesin kira, jawapanya mesti aku masih duduk di bangku universiti di ceruk Selatan Selangor. Sampai sekarang aku tertanya-tanya, apa betul atau tidak keputusan yang aku buat untuk bawak dan letakkan jasad aku disana. Okay, itu cerita lain.

1428
Susah nak ingat, apa gaya aku menyambut yang ini. Cuma kalau tak silap aku, ada program berbuka puasa dekat dalam taman. Makan dalam gelap, tangan atau mulut tercucuk tulang.

1429
Ok, there I am. Aku dah jumpa dimana aku menjelang puasa tahun itu. Rantai-Art 2008. Bersama dengan Lelaki Bohemian Serawak, sekitar Petaling Jaya. Menyambut malam Merdeka dan puasa sekali gus. Aku ingat lagi,  cabaran dari tuan Frontera untuk makan Red Savina aku hanya sahut dengan menjilat sedikit jari aku. Jari-jari yang telah membelek kiub-kiub kecil berwarna merah. Disaster. Siap kena bahan dengan tuan punya Frontera. "I thought Malay people can eat spicy spicy things"

Texting, laughing, talking, cursing and drinking sebelum enjoy Kokokaina dan juga Wani Ardi. Sumpah aku tak tipu, Wani malam tu macam bidadari, sekarang dah jadi bini.

1430
Kali ni sedang melalui fasa-fasa akhir untuk suatu zaman sebelum bermula zaman baru . Buat tempat kerja macam bapak aku ada share. Sebelum Sabtu pasti akan bersama-sama pegawai atasan menghabiskan waktu. Bersosial bersama bermain snooker. Tak berapa ingat aku sambut puasa macam mana, sebab macam tak rasa berpuasa pun. Tahu-tahu dah raya.


1431
Sebelum sampai puasa yang paling terbaru ni, aku sempat lagi duduk selesa atas sofa dalam bilik kecil yang sejuk dan bising. Bertukar-tukar suara, mengikut bait kata yang terpampang di atas kaca, di depan kami. Mabuk dengan dunia aku sendiri, Karma dari Cokelat ditujukan pada aku. Damn you, Karma.

Sempat juga melihat aksi Kelly Overton sehari sebelum puasa. Aku rasa seluar yang dia pakai tiru fesyen yang sentiasa dapat sambutan dekat Malaysia. So i think, they just purposely made it that way. So girls, kalau nak tayang lurah bontot dah tak susah sekarang ni, just make sure it look delicious, ok??

Phewwww...lucky me.

Dan awal-awal lagi gua dah pasang azam untuk puasa tahun ni.

Tiap-tiap pagi gua nak sahur.
Hehe, patut-patut tercapai ni.

1432
Moga.

Moga-moga.